X

نگهداری فالوده شیرازی در یخچال+ مدت زمان و روش های نگهداری

09128584676 کارشناس فروش
نگهداری فالوده در یخچال

فالوده شیرازی یک دسر یخی با طراوت که از نشاسته ذرت منجمد، آب، شکر و گلاب تهیه می شود. فالوده شیرازی در سراسر کشور محبوب است و تقریباً همیشه از ابتدا در بستنی فروشی ها تهیه می شود و در فنجان های کوچک قابل شستشو یا یکبار مصرف فروخته می شود، فالوده را با شربت آلبالو یا آبلیمو می خورند در ادامه به نگهداری فالوده در یخچال می پردازیم.

یخچال مارکت
یخچال مارکت

فالوده یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین انواع دسر ایرانی است،   فالوده یا به عبارت دقیق تر فالوده شیرازی از شهر شیراز در جنوب مرکزی ایران سرچشمه گرفته است.   نوعی گرانیتای که با رشته برنج نخی شده و با گلاب و لیموترش می‌نوشند. این دسر فوق العاده با طراوت و پایانی ایده آل برای یک وعده غذایی غنی پر از طعم های پیچیده است.اغلب فالوده را بیشتر بستنی‌ فروشی‌ها در بستنی زعفرانی سنتی که روی آن آبلیمو و شربت آلبالو میریزند و سرو می کنند.       امروزه، فالوده تقریباً در هر بازار محلی ایرانی در تمام سال یافت می‌شود، اما در روزهای گرم تابستان، دسری خنک‌کننده و بسیار محبوب است. می توان آن را همراه با بستنی زعفرانی و پسته ایرانی یا به عبارت ساده تر، با یک تکه لیموترش تازه روی رشته فرنگی یخ زده سرو کرد. همچنین مرسوم است که فالوده ها را با آلبالو و لیمو تزیین می کنند تا تضاد رنگی روشن و پر جنب و جوشی ایجاد کنند.  اغلب ما در خیابان ها یخچال فالوده را در دیده ایم که فالوده شیرازی را تهیه برای مردم سرو می کنند.

طرز تهیه فالوده شیرازی

طرز تهیه ی فالوده شیرازی

فالوده از دو جزء عمده تشکیل شده است. ابتدا یک شربت قند ساده با گلاب یا آبلیمو طعم دار شده است.

جزء دوم رشته فرنگی است. به طور سنتی، آنها به تازگی از انواع نشاسته ها مانند گندم، برنج، ذرت ساخته می شدند.

نشاسته را در آب می پزند تا به شکل خمیر غلیظی درآید و سپس از طریق دستگاه پرس رشته ساز سنتی در یک کاسه آب سرد می گذرانند. امروزه رشته فرنگی به راحتی در بازار موجود است. برای تهیه این دستور از ورمیشل برنج نازک خریداری شده در فروشگاه استفاده کنید.

   طرز نگهداری فالوده شیرازی

  1.  نصف فنجان آب را در یک قابلمه کوچک بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. حدود نصف شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا حل شود. یک هشتم قاشق چایخوری نمک و بقیه شکر را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا کاملا حل شود. حرارت را بردارید و بگذارید تا دمای اتاق خنک شود.
  2. در یک کاسه یا ظرف مناسب در فریزر، یک لیتر آب، شربت خنک شده، آبلیمو و گلاب را با هم مخلوط کنید، سپس در فریزر قرار دهید تا زمانی که کریستال های یخ در لبه های مخلوط شروع به تشکیل شدن کنند، حدود یک ساعت.
  3. در یک قابلمه متوسط، چهار لیتر آب را به جوش بیاورید. نودل ها را اضافه کنید و کاملا بپزید تا جایی که لقمه ای باقی نماند، حدود هشت دقیقه یا طبق دستور روی بسته. آبکش کنید و بلافاصله با آب سرد بشویید. با استفاده از قیچی نودل ها را به قطعات 2.5 سانتی متری برش دهید، سپس آنها را در مخلوط شربت نیمه منجمد هم بزنید. مهم است که قبل از اضافه کردن رشته، مخلوط شروع به یخ زدن کرده باشد تا همه آنها به ته ظرف فرو نروند، بنابراین اگر مخلوط شربت شما به زمان بیشتری نیاز دارد، قبل از اضافه کردن رشته، یک ساعت دیگر فریز کنید. 

نگهداری فالوده در یخچال

نگهداری فالوده در یخچال

بستگی دارد فالوده پخته را ذخیره کنید یا مخلوط فالودای خانگی. بهتر است فالوده را به صورت تازه یا یک روزه بخورید، اما اگر در حال تهیه فالوده زیاد هستید و می خواهید آن را برای استفاده بعدی نگهداری کنید. بهتر است 2 روز دیگر آن را مصرف کنید. فالوده با شیر تهیه می شود و حتی اگر فالوده را در یخچال نگهداری کنید بعد از 2 روز تازه نمی ماند.  

نحوه نگهداری فالوده

فالوده را می‌توان تا ۲ ماه در ظرف دربسته در فریزر نگهداری کرد. برای سرو، آن را از فریزر خارج کرده و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه در دمای اتاق بماند و سپس مخلوط نودل و شربت یخ زده را با هم بتراشید و آن را در وعده های جداگانه جمع کنید. روی آن را با تاپینگ مورد علاقه خود بریزید و سرو کنید.

مدت زمان نگهداری فالوده در یخچال   

قیمت یخچال فریزر فالوده شیرازی

فریزر فالوده شیرازی در انواع تک مخزن و دو مخزن تولید می شود و به فروش می رسد شما می توانید از طریق شماره های درج شده در متن زیر تماس بگیرید و یا از طریق واتس اپ در ارتباط باشید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید