X

سردخانه صنعتی چیست +قیمت اجزای سردخانه صنعتی

09128584676 کارشناس فروش
سردخانه صنعتی
سردخانه صنعتی در دو نوع سردخانه بالای صفر و سرد خانه زیر صفر به صورت تابت و متحرک برای نگهداری کوتاه مدت یا بلند مدت محصولات لبنی، سبزیجات، میوه، محصولات پروتئینی و... در شرایط محیطی از نظر دما و رطوبت مورد استفاده قرار می گیرد.
یخچال مارکت
یخچال مارکت

سردخانه صنعتی صنایع برودتی یخچال مارکت

سردخانه صنعتی چیست

سردخانه

امروزه برای نگهداری انواع موادغذایی، محصولات کشاورزی و محصولات پروتئینی از سردخانه استفاده میکنند و استفاده از سردخانه در صنعت موادغذایی یکی از اقدام های ضروری به کار می آید. در واقع سردخانه صنعتی از ساختمان و تاسیسات برای سرد نگه داشتن وهمچنین جلوگیری از فاسد شدن مواد خوراکی ساخته و مورد استفاده قرار می گیرد. هدف از حفظ ونگهداری محصولات این است که محصول در شرایط مناسبی مانند دما و رطوبت قرار بگیرد، البته این موضوع در مورد مواد غذایی طبیعی  اعمال میشود، سردخانه ها همانطور که از نامش پیداست باعث تولید سرما می شوند و مواد پروتئینی، مواد خوراکی و مواد دارویی که برای نگهداری طولانی مدتشان نیاز به نگهداری در دمایی خاص دارند باید در سردخانه های صنعتی نگهداری شوند

انواع سردخانه براساس دما

  1. سردخانه صنعتی زیرصفر

  2. سردخانه صنعتی بالاصفر

سردخانه

  • موارد استفاده از سردخانه زیرصفر

قیمت سردخانه زیر صفر
 

از این مدل سردخانه برای نگهداری محصولات پروتئینی گوشت،مرغ و ماهی استفاده میشود.  برخی از مواد خوراکی هستند که باقرار گیری در دما ی محیط دچار فاسد شدن و از بین رفتن تازگی وطرائت محصول شده و در نتیجه کیفیت خود را از دست می دهند برای بالابردن طول عمر محصولاتی از این قبیل، فروشندگان دنبال راه حل برای جلوگیری از خرابی وفساد و خوراکی ها هستند که بهترین گزینه استفاده از سردخانه زیر صفر است که طول عمر مواد را تا حدی بالاببرند،  این سردخانه که به نام سردخانه انجماد نیز نام برده می شود. و برای انجماد محصولات از دمایی بین ۱۲- تا ۲۳- درجه سانتی‌گراد برخوردار هستند. اما سردخانه زیر صفر با دمای ۱۸ بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.

  • موارد استفاده از سردخانه بالاصفر

قیمت سردخانه بالای صفر

به طور کلی برای نگهداری میوه،دارو و لبنیات از سردخانه های بالاصفر استفاده می شود. 

دمای این سردخانه ها بین مثبت یک درجه تا مثبت پانزده درجه سانتیگراد می باشد و معمولا از سردخانه دما  بالا برای نگهداری از محصولات در مدت زمان کوتاه می باشد محصولاتی از جمله انواع میوه و سبزیجات برای سالم ماندن نیاز دارند به نقطه انجماد نرسد و محصولات عالی و تازه نگهداری شوند 

در این سردخانه صنعتی بالای صفر پروتکل مشخصی مشخص شده ومحصولات تحت شرایطی خاص در سردخانه نگهداری می شود در سردخانه ها محصولات  به تدریج وارد سردخانه می شوند و بعد از چند روز از سردخانه خارج می شود،  مدت زمان نگهداری از محصولاتی مانند محصولات لبنی، گل وگیاه ، صیفی جات  در سردخانه کوتاه مدت تا ۱۵ روز می باشد سردخانه‌های بلندمدت که بیشتر در انباره‌های تجاری به نام سردخانه‌های عمومی تشکیل می‌شود

اجاره سردخانه

اجاره سردخانه

انواع سردخانه صنعتی

سردخانه مخصوص مرغ، گوشت و ماهی

برای نگهداری این محصولات از سردخانه های زیر صفر بوده که به طور معمول منفی۱۸ درجه سانتیگراد می باشد.

سردخانه مخصوص میوه و لبنیات

برای نگهداری برخی محصولات از قبیل میوه ،لبنیات و سبزیجات به دمایی بیشتر از دمای انجماد احتیاج داریم.برای این محصولات از سردخانه های بالاصفر استفاده میکنیم .
دمای این سردخانه با توجه به محصول موجود در آن بین ۰ تا۴ درجه قابل تنظیم می باشد.

سردخانه بستنی یا دو مرحله ای

برای نگهداری بستنی باید ازسردخانه هایی استفاده کرد که در دمای منفی۱۸ درجه قابل تنظیم هستند.
بستنی به علت محتویات خامه و چربی ای که دارد باید در این سردخانه ها نگهداری شود و برای بستنی باید از کمپرسور های عظیم دو مرحله ی استفاده کنیم.

تونل انجماد

برای سرد کردن موادغذایی با سرعت بالا از تونل انجماد استفاده می شود. این مدل سردخانه به سرعت دما را تا منفی۱۸ درجه می رساند و معمولا دمای آن تا منفی۴۰ درجه نیز می رسد.

انواع سردخانه براساس حجم و ابعاد

سردخانه صنعتی چیست

  1. سردخانه کوچک یا اتاقی

  2. سردخانه متحرک

  3. سردخانه کانکسی

  4. سردخانه بزرگ صنعتی

سردحانه صنعتی ثابت

قیمت سردخانه ثابت

سردخانه میوه

سردخانه صنعتی متحرک

قیمت سردخانه متحرک

سردخانه میوه

سردخانه اتاقی این سردخانه ها به این صورت می باشد که در ابتدا یک اتاق درون ساختمان بوسیله ساندویچ پنل عایق کاری می شود و سپس ابزار و تجهیزات سرمایشی در آن نصب می شود.
کاربرد این سردخانه ها برای نگهداری موادغذایی در رستوران،هتل ها و ذخیره میوه در باغ می باشد.

سردخانه متحرک و سردخانه کانکسی  اگر دارای فضای باز باشیم و بخواهیم از بک سردخانه کوچک و متوسط استفاده کنیم پیشنهاد می شود از سردخانه های متحرک و کانکسی استفاده شود که به جای استفاده از سازه های فلزی و کانتینر استفاده می شود.

سردخانه بزرگ صنعتی:این نوع از سردخانه ها برای انبار مواد غذایی در حجم های بالا کاربرد دارد.
این سردخانه ها دارای اتاق های زیادی می باشند که هر اتاق برای نگهداری یک نوع موادغذایی است.
این انبارها برای نگهداری موادغذایی فاسد شدنی عمومی شهر که توزیع کنندگان گوشت و مرغ و ماهی و باغدار ها از آن استفاده میکنند قابل بهره گیری می باشد.
این انبار ها بسته به شرایط از سیستم آمونیاکی یا فریونی بهره می گیرند.

قیمت انواع سردخانه صنعتی

نحوه ی سفارش و خرید محصول به چه صورت می باشد؟

شما مشتریان عزیز و ارجمند میتوانید به دو صورت حضوری و اینترنتی خرید خود را انجام دهید.
کافی است با کارشناسان فروش تماس گرفته تا آن ها شما را راهنمایی کنند.

قیمت سردخانه صنعتی

صنایع برودتی یخچال مارکت با ۲۵ سال سابقه تولید انواع سردخانه صنعتی می باشد که محصولات خود را به صورت تک و عمده به سراسر شهر های ایران از جمله مشهد، تبریز، اصفهان، کرمانشاه و... ارسال می کند و همچنین صادر به کشور های همسایه عراق، پاکستان، افغانستان و...صورت می گیرد. صنایع برودتی یخچال مارکت همواره می کوشد محصولاتی با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار مشتریان قرار دهد .
تمامی محصولات این مجموعه دارای ۱۸ ماه گارانتی و ۵ سال خدمات پس از فروش می باشد.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
  • ali
    سلام وقت بخیر سردخانه 2کشو میخواستم ارسال به اصفهان دارید
    • مدیر سایت

      سلام دوست عزیز بله ارسال هم داریم با شماره زیر تماس بگیرید

      09128584676

تماس بگیرید